شیرآلات تک‌دستگیره‌ای بخریم یا دودستگیره‌ای؟ شلنگ‌دار یا چشمی‌دار؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شیرآلات تک‌دستگیره‌ای بخریم یا دودستگیره‌ای؟ شلنگ‌دار یا چشمی‌دار؟

تک‌دستگیره‌ای
با شیرآلات تک‌دستگیره به‌راحتی می‌توان شدت جریان و دمای آب را یک‌دستی تنظیم کرد. شیرآلات این مدلی برای نصب روی سینک یا پیشخوان به یک یا نهایتا دو سوراخ بیشتر نیاز ندارند. تک‌دستگیره‌ای‌ها چون فضای کمتری هم اشغال می‌کنند، بیشتر برای سینک‌های جمع‌وجور و فضاهای کوچک به‌درد می‌خورند.

دودستگیره‌ای
با شیرآلات دودستگیره‌ای می‌توان شدت جریان و دمای آب را با دقت بالاتری در مقایسه با تک‌دستگیره‌ای‌ها تنظیم کرد. برای شیرآلات دودستگیره‌ای پل‌دار تنها دو سوراخ کفایت می‌کند، اما دودستگیره‌ای‌هایی هم داریم که به سه سوراخ نیازمندند. شیرآلات دودستگیره‌ای را بیشتر به شماهایی پیشنهاد می‌کنیم که به طراحی‌های قدیمی‌تر علاقه‌مندید، اگرچه دودستگیره‌ای مدرن هم پیدا می‌شود.

شلنگ‌دار

شیرآلات این مدلی درواقع به شلنگی توکار مجهزند که می‌توانید درصورت نیاز به‌راحتی از سازه شیر بیرون بکشید و نقاط دور از دسترس‌ سینک را با آب فراوان بشویید. مدل‌هایی هم هستند که سوراخ اضافه‌تری روی سینک می‌طلبند و به‌صورت جداگانه در کنار شیر اصلی نصب می‌شوند.

لمسی و چشمی
شیرآلات لمسی، همان طور که از اسم‌شان پیداست، با لمس آرام انگشت، دست یا حتی مچ فعال می‌شوند. چشمی‌دارها اما بدون نیاز به هیچ‌گونه لمسی قادرند با تنها شناسایی حرکت دست باز و بسته شوند و مهم‌ترین مزیت‌شان را می‌توان جلوگیری از کثیف‌شدن مداوم شیر دانست.